Detta kräver naturligvis ett särskilt omfattande och välkoordinerat nätverk av tekniker och servicecenter, inte bara i det enskilda landet eller regionen, utan även world wide. Det är här som FURUNO har uppnått sitt rykte som en av de mest trovärdiga leverantörerna av servicetjänster, dels beroende på att vi har kompetenta medarbetare och dels för att vi är representerat i alla större hamnar runt om i världen.
Det har varit en stor utmaning att kunna bygga upp denna organisation och vi är mycket medvetna om priset vi fått betala för detta. Samtidigt vet vi att branschen har ett enormt fokus på de totala driftskostnader som våra produkter har avgörande inflytande på.
Logistik och shipping
Logistik är en helt central del av en försäljning och det är naturligvis väsentligt att vi är i stånd till att leverera de produkter som blivit beställda.
Lika viktigt är det att vi är kapabla att snabbt leverera reservedelar till kunder eller servicetekniker, när sådant behov uppstår, för att undvika onödig väntetid. Vi lagerför mer än 50.000 varor fördelade på över 5.000 artikelnummer.